Wat
ons
opvalt…

Een activatiesetting
zou zo
het decor
van een
commercial
kunnen zijn!

De formule voor een activatiesetting met de juiste stopping power

16/12/2021

Opvallers zit boordevol creatieve ideeën om de mooiste merken tot leven te brengen. Maar hoe zorgen wij ervoor dat we in het veld bij de doelgroep de gevoelige snaar raken? Door middel van een toffe setting met de juiste stopping power! De setting is als centrale eyecatcher één van de essentiële succesfactoren om bij de doelgroep de juiste boodschap over te brengen. We creëren voor ieder merk dan ook keer op keer unieke materialen die naadloos afgestemd zijn op de campagne van de klant. Ben jij benieuwd hoe dit proces in zijn werk gaat? Lees dan snel verder!

Koppen bij elkaar

Het begint te allen tijde met een gedegen briefing vanuit het merk. In ons creatieve proces stelt de verantwoordelijke projectmanager een creatieve denktank samen waarin verschillende disciplines vertegenwoordigd zijn. Zij gaan op zoek naar het juiste campagnehaakje, want wat maakt deze campagne zo sterk en vooral uniek? Dit kan de commercial zijn, de key visual, onderscheidende merkwaarden of het product zelf.

Aan ons de taak om het naadloos door te vertalen naar de setting en (aan)kleding. Want wat zich in de commercial afspeelt, moet overheen komen met de werkelijkheid!  

Zodra ’the big idea’ is geboren, wordt het direct getoetst op praktische uitvoerbaarheid. Zo wordt logistieke expertise en desbetreffende regelgeving van de geplande locaties direct ingeschakeld om in latere fase niet vast te lopen. Op basis van input vanuit de verschillende disciplines wordt er gestart met het ontwerp van de custom made setting.  

“Een activatiesetting is compleet wanneer de schets voor Opvallers en de klant werkelijkheid is geworden!”

Van schets naar activatiesetting

Een schets zegt meer dan duizend woorden! Je leest het goed, voor het ontwerp starten we met het maken een schets, waarbij we het concept tot leven brengen op papier. Waarom? Een schets is zowel intern als extern het centrale praatplaatje en hiermee krijgt de klant alvast een sneakpreview van hoe de setting er later uit komt te zien. Voor de productie van de materialen werken we samen met vaste partners en zo is Het Gevonden Voorwerp een creatieve tafelgenoot van Opvallers en haar opdrachtgever(s). 


Zo onderstreept ook Marijn van Het Gevonden Voorwerp dat opdrachtgevers visueel zijn ingesteld en de schets de basis is voor het ontwikkelen van een stukje maatwerk naar de klant toe. “Op deze manier maken we het plaatje-praatje compleet”, aldus Marijn.  


Als een schets is goedgekeurd, is het tijd voor de productie. Tijdens het productieproces blijft Sjoerd, onze procesmanager, continu toezien op afstemming van betrokken partijen, deadlines en oplevering van alle materialen. Tot in de kleinste details wordt er ingezoomd op eerder genoemde restricties van transport, maatvoering en vergunningen. Daarnaast moeten de materialen hufter- en monkeyproof zijn. De setting moet zo’n 10 tot 75 actiedagen mee gaan en vervolgens makkelijk op- en af te bouwen zijn.  

“We zorgen ervoor dat de activatiesetting op alle locaties door Nederland evenveel impact achterlaat, zodat elke consument de optimale merkbeleving meekrijgt.” – Sjoerd (procesmanager)

Uitvoering

Voorafgaand aan de start van de activatiecampagne wordt er een vast team van promotors geselecteerd en worden er één of meerdere teamleiders aangewezen. Zij worden uitgebreid gebrieft waarbij de training van op- en afbouw van de setting een vast onderdeel is. Team logistiek geeft daarbij ook altijd een laad-/losinstructie, zodat deze in goede staat blijft vanaf de eerste tot en met de allerlaatste actiedag. Kraakt er nog een deurtje of is er onverhoopt toch een keer een schadegeval? Dan kan Roland, ook wel de man met de gouden handjes genoemd, dit direct oplossen. Op deze manier zorgt Opvallers ervoor dat de kwaliteit van de setting het beste gewaarborgd blijft, want een eerste indruk bij de consument moet namelijk op welke locatie dan ook perfect zijn! 

Opvallers zorgt er ten slotte voor dat de juiste impact wordt achtergelaten op de meest uiteenlopende locaties door Nederland. Met een spraakmakende activatiesetting en een team vol representatieve merkambassadeurs in de hoofdrol, laten we het merk opvallen. Door verbindingen te leggen tussen mens en merkverhaal, weet Opvallers keer op keer de mooiste merken tot leven te brengen.  

“Executie is key, we zijn zo goed als onze laatste inzet. Daar worden we op afgerekend.” – Luc (Business unit manager)  

Succesvolle campagne

Tijdens de succesvolle samplingactie van L’OR heeft Opvallers het weer geflikt; het neerzetten van een spraakmakende campagne. Waarbij de doelgroep geënthousiasmeerd wordt met het merk L’OR en tevens op een unieke wijze kennis maakt met de sampling van capsules. Ben je in het bezit van een Nespresso machine? Dan beleef je ook thuis de pure smaakbeleving van L’OR. Gedurende de samplingactie kreeg de doelgroep de kans om de koffie van L’OR te proeven. Hoe Opvallers dit waarmaakt? De setting is namelijk voorzien van een op maat gemaakt koffiebarretje. Ook bestaat de setting uit een vtwonen experience. Kortom, het favoriete koffiemoment wordt door middel van een toffe setting verwezenlijkt!    

Wat ons opvalt…

  • De consumenten wanen zich in een real life L’OR commercial  
  • Met deze custom made activatiesetting verzorgt Opvallers een next level smaakbelevenis voor jong en oud  
  • Winactie: koffieliefhebbers maken kans op een onweerstaanbare koffieplek t.w.v. € 5.000,- die wordt gerealiseerd door een vtwonen stylist  

Opvallers realiseert de mooiste custom made settings voor ieder merk. Groot of klein, het past allemaal in ons straatje. Van een simpele bakfiets tot de grootste Huishoudbeurs stand. Ben jij benieuwd naar meer toffe settings of kunnen wij iets voor jou betekenen? Neem dan een kijkje op onze Field Marketing pagina.