Wat
ons
opvalt…

In store
promotie
realiseerde
ruim
60.000
proefcontacten

Oreo

Draaien, likken, dippen. Iedereen weet natuurlijk over welk koekje dit gaat. Oreo is namelijk het meest speelse koekje van Nederland. Het merk is afkomstig uit een van de assortiment van Mondelez Internationaal, dit is de grootste chocolade- en koekfabrikant van Europa. Mondelez wilde in zes weken tijd zoveel mogelijk mensen enthousiast maken over de producten van Oreo en ze verleiden tot aankoop. Opvallers is meteen aan de slag gegaan met het opzetten van een in store promotie.

Opvallers wilde de shoppers van maar liefst zeven verschillende retailers kennis laten maken met het vernieuwde assortiment en het speelse karakter van Opvallers. Dit hebben ze gedaan door middel van een in store promotie. Oreo Crispy & Thin was de nieuwste variant in het Oreo assortiment, dit was het vertrouwde Oreo koekje, maar dan extra dun en knapperig. Opvallers heeft door middel van de in store promotie de nieuwe variant én de rest van het assortiment van Oreo een boost gegeven op 200 verschillende supermarkten door heel Nederland.

Wat ons opvalt…

  • In store promotie realiseerde ruim 60.000 proefcontacten
  • De activatie van Opvallers zorgde voor meer dan 17.000 verkopen, dat is 28% conversie
  • Samples werden hygiënisch aangeboden met een bonbontang en plastic handschoenen

Een sterk team van promotors is op pad gegaan om Oreo Crispy & Thin te samplen en te promoten in de winkels. In elke supermarkt kwam een actie- en of kopschap van Oreo te staan, daarnaast liepen enkele promotors proactief door de supermarkt met een goed gevuld dienblad voorzien van samples. Opvallers heeft bij de realisatie van de in store promotie aan alles gedacht, van de juiste locaties tot de juiste kleding én natuurlijk aan de hygiëne. De samples werden namelijk aangeboden met een bonbontang en de promotors droegen plastic handschoentjes.

Opvallers realiseerde verspreid over 100 tweedaagse in store promoties ruim 60.000 proefcontacten en meer dan 17.000 verkopen. Onder aan de streep was dit goed voor 28% conversie. Ben je benieuwd hoe je de verkoop van een merk kunt stimuleren door middel van in store promotie? Neem dan een kijkje op de Field Marketing pagina.

in store promotie

Instore activaties

Instore activaties geven de verkopen van je product een enorme boost. Je laat mensen namelijk op de winkelvloer kennis maken met een product dat ze (nog) niet kennen. Hierdoor leent een instore demo zich perfect voor het aantrekken van nieuwe kopers of het aansporen van een trial aankoop. In combinatie met een interessante aanbieding of een incentive wordt het effect van een instore demonstratie nóg sterker. Bovendien werkt het effect ook op lange termijn. Nieuwe kopers zijn geneigd om je product vaker te gaan kopen.