Wat
ons
opvalt…

Pepsi Max
geeft bezoekers
SnowWorld
de ultieme
brand experience!

Dé ultieme merkbeleving dankzij virtual reality

26/04/2022

Bij Opvallers draaien we inmiddels al ruim 20 jaar de meest uiteenlopende campagnes om te zorgen dat we wereldmerken op de juiste manier onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Tijden veranderen, dus ook de wensen en behoeften van de doelgroep. Zo is de populariteit van VR-games onder jongeren (Generation-Z) momenteel bijzonder groot en daardoor hebben we de handen in één geslagen met onze in-house partner VREE. Als specialist op het gebied van Virtual Reality hebben zij meerdere VR-games voor onze klanten ontwikkeld, die wij vervolgens volledig hebben aangekleed met een bijpassende setting. Door de juiste mix van de virtuele en fysieke wereld ontstaan er merkactivaties met de ultieme “brand experience”. Hoe tof is het om de doelgroep op een boeiende, interactieve en zelfs educatieve manier kennis te laten maken met het product?

“Als partners in marketing (Opvallers) en de High Tech Markt (VREE) hebben we gezamenlijk het aspect van beleving in de Field Marketing naar een hoger niveau kunnen tillen. Handelingen die in een fysieke wereld moeilijk te verwezenlijken zijn, zijn in de mix realiteit geworden. Hiervoor hebben we de samenwerking gezocht door jarenlange kennis in het creëren van beleving van Opvallers te combineren met onze jarenlange expertise op het gebied van Virtual Reality” – VREE Eindhoven

PEPSI MAX

Voor Pepsi Max hebben we een op maat gemaakte VR-game ontwikkeld die dit jaar in het eerste kwartaal een tour heeft gemaakt langs de vijf SnowWorld vestigingen in Nederland. De bezoekers van SnowWorld werden getrakteerd op een coole VR-game, wat gratis gespeeld kon worden in de ontvangsthal van deze vestigingen. Eenmaal voorzien van een VR-bril, stappen deelnemers op een virtuele piste waar ze met heuse snowguns zo veel mogelijk punten kunnen scoren door met sneeuwballen te schieten. Zowel met VR-bril als zonder, ademt de activatie Pepsi Max en terwijl de spelers opgaan in de VR-game, kunnen alle omstanders via groot scherm meekijken hoe het sneeuwballen gevecht verloopt. Uiteraard werden de high-scores bijgehouden en door de spanning steeg de temperatuur op locatie verschillende keren tot ongekende hoogte.

“VR is op dit moment helemaal hot. En wat ons betreft de juiste manier om in deze tijd een merk activatie te laten plaatsvinden.” – SnowWorld

Wat ons opvalt:

  • Door een VR-game toe te voegen aan de activatie, wordt er meer “brand awareness” gecreëerd  onder de doelgroep.
  • In tegenstelling tot de initiële verwachting dat vooral jongeren aan het spel zouden deelnemen, werd het uiteindelijk door een hele brede groep omarmt. De activatie werd zowel door jong, als oud goed ontvangen.
  • Deze innovatieve manier van activeren, zorgt niet alleen voor de ultieme ervaring, maar de doelgroep komt ook op interactieve wijze in aanraking met wereldmerk Pepsi Max. Maximum taste werd door vertaald naar Maximum experience.

“De campagne heeft veel los gemaakt bij iedereen die geïnteresseerd is in het beleven van een VR activatie tool. Zeker in deze branche van offline marketing, is het van belang om meer beleving te creëren, maar ook gewaarborgde gegevens te verzamelen, waarmee opdrachtgevers een volgende stap kunnen zetten.” – VREE Eindhoven

Wist je dat Opvallers de komende periode haar pijlen richt op meerdere merken waarin VR centraal staat? Zo wordt er voor Renewi een bewustwordingscampagne ontwikkelt, waarbij deelnemers / spelers worden aangespoord om afval op de juiste manier te recyclen.

Benieuwd hoe we jouw organisatie, product of merk kunnen versterken, middels een op maat gemaakte VR-game? Neem dan gerust contact met ons op en we informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden: Luc van de Riet – 06-48603880 – luc@opvallers.nl

Interesse en vooral nieuwsgierig naar nog meer unieke campagnes? Of wil je juist weten hoe Opvallers merken eruit laat springen op festivals en events? Neem dan snel een kijkje op onze Field Marketing pagina.