Wat
ons
opvalt…

Een voedzaam
ontbijtje kan
altijd en
overal.
Dus ook
op je
favoriete
festival!

Bolletje

De eerste dag van jouw weekend op een tof festival is voorbij en je wordt wakker op de camping. Op naar dag twee. Je krijgt trek en hebt zin in een voedzaam ontbijtje, wat doe je dan? Opvallers heeft hier iets op bedacht. Speciaal voor Bolletje hebben ze festival marketing ingezet op Pinkpop, Zwarte Cross en Down The Rabbit Hole. Bezoekers mochten op een speelse en ludieke wijze kennismaken met de ontbijtproducten van Bolletje én hun honger werd gestild. Wil jij weten hoe Opvallers dit heeft aangepakt? Lees dan snel verder!

Bolletje staat voor een voedzaam ontbijt. Zo’n ontbijt moet natuurlijk ook nog lekker smaken en daar kan je bij Bolletje van op aan! Om deze boodschap over te brengen op de consument heeft Opvallers drie unieke activaties bedacht die uitgevoerd zijn op verschillende festivals in Nederland. Zo konden festivalbezoekers op zoek gaan naar ware liefde onder het genot van het Bolletje 50 First Dates ontbijt. Het ontbijt bestond uit drie speeddate rondes en iedere ronde kreeg een drie gangen ontbijt uitgeserveerd. Na iedere gang ging de bel en schoven de heren een plekje door aan tafel, iedere ronde een nieuwe speeddate! Dankzij de inzet van festival marketing werden er op Pinkpop in totaal 3.888 Ontbijtcrackers Meerzaden Mono gegeten.

De tweede festival marketing activatie was een Bolletje Pop-Up Ontbijt, speciaal voor stelletjes. Festivalbezoekers kregen een uitgebreid ontbijt voor twee en dat op een bijzondere locatie. Op Down The Rabbit Hole was dit aan het water, op Concert At Sea was het ontbijt op het strand, bij  Zwarte Cross op de crossbaan en op Lowlands werd het Bolletje Pop-up Ontbijt backstage achter de coulissen gehouden.

Wat ons opvalt…

  • Op Pinkpop werden 3.888 Ontbijtcrackers Meerzaden Mono verbruikt
  • Festival marketing zorgde voor 900 Bolletje First Dates ontbijtjes op Down The Rabbit Hole
  • Op Zwarte Cross werden 460 Bolletje To Stay ontbijtjes verzorgd

De inzet van festival marketing is erg goed gevallen, Opvallers heeft veel positieve reacties van festivalbezoekers gehad op o.a. het Bolletje To Stay ontbijt. Hierbij serveerde de bakker een lekker en voedzaam ontbijt op bed. Dit ontbijt op luchtbed was voor iedereen: geliefden, bromances en womances! Er werd veel gebruik gemaakt van de ontbijt op bed boxen, zo zijn er op Zwarte Cross 60 ontbijtjes verkocht.

Ben je benieuwd geworden naar meer of kunnen wij iets voor jou betekenen? Neem dan een kijkje op onze Field Marketing pagina. Hier vindt je naast festival marketing ook andere creatieve concepten om de ultieme merkbeleving te creëren.

Festival marketing

Festivals

De zon schijnt hoog aan de hemel. Vette beats knallen uit de speakers. Festivals zijn het uitgelezen decor voor een geslaagde merkactivatie campagne. Er komen veel mensen bij elkaar en iedereen is in een feeststemming. Kortom, de ultieme plek om je doelgroep in het hart te raken. Opvallers is al sinds de oprichting thuis in de wereld van festivals en weet precies wat werkt en wat niet werkt. Een promotieteam of een fotobooth? Of juist uitgebreid uitpakken met een totaalconcept dat opgaat in de festivalomgeving? Alles is mogelijk!