Wat
ons
opvalt…

Brabantse
nachten zijn
weer lang,
dankzij de
lange adem
van onze
dappere
ondernemers.

VisitBrabant

Om ondernemers in heel Brabant een hart onder de riem te steken, heeft Opvallers een super gave guerrilla campagne opgezet voor VisitBrabant. Het doel hiervan was om Brabantse ondernemers letterlijk én figuurlijk weer terug op de kaart te zetten na een jaar van maatregelen en beperkingen. In de nacht van 4 en 5 juni is Opvallers op pad gegaan en met een ontzettend mooi resultaat! Ben jij benieuwd hoe ze alle ondernemers hebben verrast met deze guerrilla campagne? Lees dan snel verder!

In één nacht 277 pijlen richten op ondernemers in Brabant is natuurlijk een grote uitdaging, maar Opvallers heeft het geflikt! Van begin tot eind hebben zij de guerrilla campagne tot in de puntjes georganiseerd. Het concept, de locaties, het materiaal én een sterk promoteam; overal werd aan gedacht. De afdeling Planning liep voorop tijdens het selectieproces en heeft een professioneel en enthousiast team van promotors samengesteld. Locatiemanagers hebben 277 unieke locaties in Brabant geselecteerd en de afdeling Logistiek zorgde voor de juiste materialen.

De nacht van de guerrilla campagne vond plaats in het weekend, ook dat is geen probleem voor Opvallers. In het weekend zijn standaard twee medewerkers bereikbaar om op piekmomenten full service te kunnen bieden. Ze zijn 24/7 bereikbaar waardoor er makkelijk met de klant én de promotors in het veld geschakeld kan worden, zélfs midden in de nacht!

Wat ons opvalt…

  • De guerrilla campagne zorgde voor dankbaarheid bij Brabantse ondernemers
  • Er zijn 277 pijlen op verschillende locaties in Brabant geplaatst in één nacht
  • Afdeling Planning is 24/7 bereikbaar zodat er makkelijk geschakeld kan worden

Aan de vooravond van de heropening van horeca- en cultuurgelegenheden, is het promoteam van Opvallers de weg op gegaan in de nacht van 4 op 5 juni. 14 bemande busjes hebben ieder een eigen, unieke route door het mooie Brabant afgelegd en pijlen gericht op horecazaken, musea, beursgebouwen en andere culturele instellingen. In grote steden als Den Bosch en Eindhoven zijn diverse pijlen geplaatst, maar ook aan omliggende dorpjes en gemeentes werd natuurlijk gedacht! De desbetreffende locaties waren echter niet op de hoogte gebracht, wat zorgde voor positieve reacties de volgende ochtend. Ondernemers waren verrast en de guerrilla campagne gaf hen een goed gevoel. Het doel van Visit Brabant was dan ook bereikt, dankzij de inzet van Opvallers.

Naast Pijlen in de Nacht, zijn er later tijdens de campagne “Hier moet je zijn in Brabant” van Pijlen op Reis, diverse pijlen op verschillende locaties door Nederland gezet en dat op klaarlichte dag. Bekijk de onderstaande foto’s voor een kleine sfeerimpressie.

Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan een kijkje op de Field Marketing pagina. Hier zijn nog veel meer creatieve concepten te vinden.

guerrilla campagne

Guerrilla marketing

Met de inzet van guerrilla marketing gaan we nét even wat verder dan de doorsnee conventionele marketing campagne. Door op ludieke, creatieve wijze je merk, product of dienst onder de aandacht te brengen creëren we maximale impact bij je doelgroep, en realiseren we een sterk staaltje free publicity. Bij een guerrilla campagne speelt improvisatie een belangrijke rol, want je weet vooraf nooit precies hoe het zal gaan lopen. Opvallers verzorgt bij een guerrilla actie ook de PR voor een zo groot mogelijk bereik.