Wat
ons
opvalt…

Onze samples
stimuleren
86%
van de
Nederlandse
consumenten
om tot aankoop
over te gaan!

SENSODYNE

In de zomer heeft iedereen natuurlijk zin in een lekker ijsje! Helaas heeft 1 op de 3 mensen last van gevoelige tanden waardoor ze niet of minder van een ijsje kunnen genieten. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 36% van de jongeren tussen de 18 en 25 jaar het eten van ijs vermijden vanwege gevoelige tanden. Hier wil Sensodyne verandering in brengen door middel van een promotiecampagne, want: Life’s too short for sensitivity!

Weber Shandwick heeft Opvallers gevraagd hen te helpen bij het uitvoeren van een Sensodyne sampling actie. De promotiecampagne is in de lente van 2021 in het leven geroepen om momenten die mensen moeten missen door hun gevoelige tanden weer te kunnen claimen, natuurlijk dankzij Sensodyne. Tijdens deze campagne ligt de focus op het uitdelen van speciale ijsjes en tandpasta op verschillende locaties door heel Europa, Opvallers heeft hierbij drie locaties in Nederland voor haar rekening genomen. Met een in Sensodyne-stijl bestickerde tooth truck bezochten we de drie steden om daar de boodschap van de promotiecampagne op de doelgroep over te brengen. Verspreid over Dordrecht, Leeuwarden en Maastricht hebben we in totaal 1500 (potentiële) consumenten blij gemaakt met ijsjes en Sensodyne tandpasta samples. Daarnaast hebben onze Opvallers de doelgroep alles bijgebracht over gevoelige tanden en wat je hieraan kunt doen.

Wat ons opvalt…

  • Een sample stimuleert 86% van de Nederlandse consumenten om tot aankoop over te gaan
  • Een promotiecampagne met ijsjes zorgt voor vreugde bij jong en oud
  • Outdoor sampling zorgt voor een hoge mate van herhaalaankopen bij consumenten

Voor de promotiecampagne is een speciaal ‘Coldish’ ijsje geproduceerd. Het is een ijsje dat bij kamertemperatuur een uur lang smelt-vrij blijft. Het ijs is koud, maar net niet koud genoeg voor mensen met gevoelige tanden om er last van te krijgen. Mensen die een ijsje kregen ontvingen daarnaast ook een Sensodyne tandpasta-sample.

Ben jij benieuwd naar nog meer unieke promotiecampagnes? Of wil je juist weten hoe Opvallers merken eruit laat springen op beurzen of tijdens roadshows? Kijk dan snel op onze Field Marketing pagina!

Sensodyne in Maastricht
Sensodyne in Maastricht

Promotors

Breng je merk tot leven met een promotieteam! Met de inzet van promotors creëer je een echte verbinding met je doelgroep, waarbij er ruimte is voor interactie en communicatie. Promotors kunnen als geen ander mensen kennis laten maken met nieuwe producten. Onze promotors worden zorgvuldig geselecteerd en zijn letterlijk en figuurlijk het gezicht van je merk. Ze brengen je merk tot leven en gaan op persoonlijke wijze het gesprek aan met je doelgroep. Promotors kunnen op verschillende plekken worden ingezet. Instore, nearstore, op stations of in het winkelcentrum.