Wat
ons
opvalt…

Met een
mobiel café
laten we
mensen het
ultieme
D.E Café
gevoel ervaren.

Jacobs Douwe Egberts

Een oude dubbeldekker bus ombouwen tot een mobiel café voor een roadshow? Het is Opvallers gelukt! Speciaal voor Jacobs Douwe Egberts ontwikkelden zij een mobiel café waarmee ze door heel Nederland zijn gereisd om de nieuwe D.E Café range te stimuleren, met succes! De positieve reacties van het publiek stroomden binnen; de setting, de bus en de uitvoering vielen erg in de smaak. Ben jij benieuwd hoe het mobiel café van Douwe Egberts van begin tot eind is gerealiseerd? Pak dan een lekker bakkie koffie en ga er eens goed voor zitten.

Opvallers heeft een creatief concept voor Douwe Egberts bedacht met als doel om het D.E Café gevoel na te bootsen en samples van de nieuwe productlijn uit te delen. Hoe? Door op pad te gaan met een compleet aangeklede dubbeldekker bus in de D.E stijl. Het mobiel café was de ultieme mobiele huiskamer waarmee de nieuwe productlijn is geïntroduceerd, dat gebeurde op de stoep van diverse retailers zoals Albert Heijn, Jumbo en Plus. Daarnaast kregen consumenten ook de gelegenheid om de verschillende blends van D.E Café te proeven. Zo konden ze ervaren hoe makkelijk het is om ook thuis het echte D.E Café gevoel te ervaren.

Wat ons opvalt…

  • Corona maatregelen werden nageleefd: 1,5 meter afstand, mondkapjes en het uitdelen van samples door middel van een sample netje
  • Meer dan 21.000 samples uitgedeeld in tien verschillende steden
  • Op elke locatie was een barista aanwezig bij het mobiel café, om het publiek van een lekkere kop koffie te voorzien

Er zijn in totaal tien actiedagen gehouden waarop het mobiel café door Nederland reed om awareness te creëren voor de D.E Café capsules voor thuis. Uiteindelijk zijn er tijdens de actiedagen meer dan 21.000 samples uitgedeeld, verdeeld over tien locaties in Nederland. Het mobiel café van Douwe Egberts is in Nijkerk, Den Haag, Breda, Joure, Amstelveen, Heerlen, Eindhoven, Axel, Wijchen en Schoonhoven neergestreken. Het publiek ontving naast een lekkere kop koffie naar keuze, ook nog een sample van D.E Café waarin 2 capsules zaten om thuis uit te proberen.

Het promotieteam gaf een korte uitleg over de koffie die gemaakt werd in het mobiel café. Deze heerlijke kop koffie werd namelijk gemaakt van bonen die afkomstig zijn van het nieuwe merk D.E café. Dit is een premium koffieconcept waarmee het publiek de echte D.E Café beleving thuis kan ervaren, ook tijdens de coronatijd. D.E voorziet de klant dankzij de samples zelfs thuis van de kwaliteit van out-of-home. De koffie die de klant ontvangt, is dan ook gebaseerd op de hardlopers van de menukaart uit de Douwe Egberts koffiecafés.

Benieuwd geworden naar meer creatieve concepten om de ultieme merkbeleving te creëren? Of kunnen wij iets voor jou betekenen? Neem dan een kijkje onze Field Marketing pagina.

mobiel café

Roadshows

De inzet van een roadshow leent zich perfect voor een productlancering waarbij merkbeleving een belangrijke rol speelt. Het geeft je de flexibiliteit om gedurende een langere periode op veel verschillende locaties een onuitwisbare indruk achter te laten bij je publiek. Wij helpen je graag bij het bedenken van een roadshow concept dat aansluit bij de doelstellingen die je wil realiseren. De productie van een uniek voertuig kun je vanzelfsprekend ook aan ons toevertrouwen.