Wat
ons
opvalt…

‘SUMMER OF UNLIMITED FUN’
landt goed en zorgt
voor een dansend
Nederland!

MAOAM

Als je denkt aan snoep dan denk je aan MAOAM, marktleider binnen de chews categorie. Sinds ze in 1986 onderdeel zijn geworden van de Haribo-groep hebben ze de wereld veroverd met heerlijke soorten snoep. Opvallers heeft zijn steentje bijgedragen aan deze verovering door middel van product sampling door heel Nederland. Wil jij weten hoe?

MAOAM heeft Opvallers gevraagd om een concept te bedenken voor een outdoor product sampling die past bij het merk, het moment en het thema dat ze aan de actie wilde hangen: SUMMER OF UNLIMITED FUN. Het uitdelen van product samples op verschillende locaties werkt altijd goed maar hoe kan Opvallers de MAOAM-fun laten doorleven in het veld? Met een dansactivatie! Tijdens elke actiedag komt er een dance-booth te staan waar mensen hun eigen MAOAM-dansje kunnen doen. Het dansje duurt 20 seconde, net zo lang als je kunt genieten van een MAOAM-snoepje. Na het dansen is het tijd voor een fotomoment. Deze kan worden doorgestuurd of gedeeld op Instagram en daarnaast krijgt iedereen hem ook nog geprint mee naar huis als herinnering aan SUMMER OF UNLIMITED FUN.

Wat ons opvalt..

  • Per actiedag worden er zo’n 8.500 nieuwe contacten gelegd
  • Product sampling voor MAOAM zorgt voor het vergroten van het marktaandeel
  • De targets worden ruimschoots behaald door de Opvallers in het veld

Het doel van de product sampling is om te bouwen aan brand awareness en te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de producten van MAOAM leerde kennen en konden proeven. En dat is gelukt! Den Haag, Leeuwarden en Zwolle hebben al kunnen genieten van SUMMER OF UNLIMITED FUN. In Leeuwarden en Zwolle zijn ongeveer 17.500 samples uitgedeeld en zijn er ruim 175 dansjes gedaan. In totaal worden er 17 actiedagen georganiseerd wat uiteindelijk 147.000 contactmomenten met (nieuwe) consumenten oplevert. Uit eerdere ervaring met MAOAM heeft Opvallers geleerd dat product sampling voor het merk ontzettend goed werkt. Veel mensen die het merk nog niet kennen zijn na het proeven van MAOAM overtuigd, dat is waarom Field Marketing écht werkt!

Het overtuigen van consumenten hebben Opvallers en MAOAM gedaan door de zomer te claimen met het organiseren van activaties door het hele land. Opvallers zorgt niet alleen voor het bedenken van een sterk concept maar ook voor de juiste locaties, kleding en personen. Voor deze campagne heeft Opvallers een fruitige mix samengesteld van 1 getrainde entertainer, 1 teamleider en 3 Opvallers die product samples uitdelen. Dit heeft geleid tot de ultieme merkbeleving tijdens SUMMER OF UNLIMITED FUN. 

Ben jij benieuwd naar nog meer creatieve concepten om de ultieme merkbeleving voor merken te creëren? Neem dan een kijkje op onze Field Marketing pagina! Van product sampling tot guerrilla marketing tot instore activaties: wij hebben alles in huis!

product samplingproduct samplingproduct samplingproduct samplingproduct samplingproduct sampling

Sampling

Proeven is kopen! Sampling campagnes zijn enorm effectief als je shoppers kennis wilt laten maken met een nieuw product, en leveren direct een stijging op in trial en sales. Opvallers beheerst de complete operatie van een landelijke sampling campagne tot in de puntjes! Van het bedenken tot en met de executie kunnen we de hele operatie voor je verzorgen. Dat we een gigantisch magazijn hebben met gekoelde opslag en een uitgekiend distributieapparaat is voor veel merken een enorme toegevoegde waarde.