Wat
ons
opvalt…

Sampling
& recycling
kunnen
elkaar
perfect
versterken!

Rivella

Hoe koppel je bewustwording aan merkbeleving? Door letterlijk je merkbelofte uit te voeren. Naturel is wel zo lekker! Met de pay-off van Rivella in het achterhoofd, is Opvallers aan de slag gegaan met het opzetten van een campagne voor het van oorsprong Zwitserse merk. Ben jij benieuwd hoe Opvallers op ludieke wijze engagement creëert bij de doelgroep? Lees dan snel verder!

Tijdens de campagne van Rivella vliegt er van juli tot oktober 6 tot 9 keer per week een team van Opvallers de deur uit om samples uit te delen in het veld. Er zijn drie verschillende teams opgesteld om de merkbeleving van Rivella te versterken: een high traffic team, een regulier team en een guerrillateam. In totaal delen zij 1 miljoen blikjes Rivella uit tijdens zo’n 138 fysieke acties. Het mooie aan de campagne is dat het een samenwerking is met Renewi waarbij de lege blikjes gerecycled worden. Op deze manier leven de Opvallers in het veld de duurzaamheidsmissie van Rivella na terwijl ze de merkbeleving van de consument versterken. De setting is namelijk niet alleen voorzien van een samplebar, bakfiets en een sample bin, maar ook van een can crusher. De can crusher zorgt ervoor dat alle lege blikjes die terugkomen apart worden ingezameld.

Wat ons opvalt…

  • De meeste samples worden uitgedeeld op zaterdagen
  • Er worden temperatuurmetingen gedaan om de samples ijskoud te houden, dit zorgt voor de beste merkbeleving
  • Guerrillateams zorgen voor de hoogste scores t.o.v. de targets

Het doel van de actie is om naambekendheid te vergroten, de beste merkbeleving te creëren, conversie te stimuleren en de consument natuurlijk een ijskoude Rivella te laten proeven, want proeven is geloven. Opvallers zorgt er door middel van temperatuurmetingen voor dat de samples ijskoud worden uitgedeeld voor de meest vertrouwde, verfrissende en unieke Rivella smaak. Daarnaast kunnen consumenten in lijn met de campagne kans maken op een super vette beach cruiser gemaakt van gerecycled materiaal.

Van stadcentra tot stations en van stranden tot evenementen: Opvallers staat overal klaar met het juiste team en de juiste setting. Een gemotiveerd team van promotors zorgt voor de beste merkbeleving en de meeste naamsbekendheid. Ben jij benieuwd naar nog meer mooie campagnes? Neem dan een kijkje op de Field Marketing pagina!

Rivella 2020 – 2021

Sampling

Proeven is kopen! Sampling campagnes zijn enorm effectief als je shoppers kennis wilt laten maken met een nieuw product, en leveren direct een stijging op in trial en sales. Opvallers beheerst de complete operatie van een landelijke sampling campagne tot in de puntjes! Van het bedenken tot en met de executie kunnen we de hele operatie voor je verzorgen. Dat we een gigantisch magazijn hebben met gekoelde opslag en een uitgekiend distributieapparaat is voor veel merken een enorme toegevoegde waarde.