Wat
ons
opvalt…

Ruim 4.000
consumenten
per dag
enthousiast
over het
Ginger Beer van
Royal Club!

Royal Club

Een van de grootste spelers in het volwassen fris segment in Nederland is Royal Club. Afgelopen jaar hebben ze de nieuwe smaak ‘Royal Club Ginger Beer’ geïntroduceerd, met succes! Binnen een paar maanden was de smaak marktleider binnen de categorie ‘Ginger Beer’. Ondanks dit succes wilde Royal Club de marktpenetratie van het Ginger Beer in Nederland door middel van een samplingactie verhogen.

Opvallers is aan de slag gegaan met het opzetten van een actie door heel Nederland. De spontante bekendheid van het merk is relatief laag en daar zag Opvallers een kans om deze te vergroten door middel van de samplingactie.

Van het concept tot de locaties en het personeel: aan alles wordt gedacht. Een samplingactie zorgt voor meer brand awareness en laat (potentiële) consumenten kennis maken met het merk en de smaak. Elke provincie mag de nieuwe smaak van Royal Club proeven, van Groningen tot Limburg. In de eerste 3 maanden van de actie zijn 277.594 (potentiële) consumenten blij gemaakt met de alcoholvrije verfrisser en de actie loopt nog steeds! Dat betekent dat wekelijks steeds meer nieuwe consumenten het product leren kennen en het aantal uitgedeelde samples blijft stijgen.

Wat ons opvalt…

  • Per dag worden er ruim 4000 samples van Royal Club uitgedeeld
  • Samples worden coronaproof op anderhalve meter afstand uitgedeeld
  • 47% van de consumenten herkent tijdens de samplingactie het Ginger Beer van de commercial

Tijdens de actie wordt er gekeken naar een volwassen doelgroep met een leeftijd tussen de 25 en 55 jaar. Ginger Beer is namelijk minder zoet dan andere frisdranken en hiermee bereikt Royal Club een ander soort publiek. Deze doelgroep ontvangt een blikje Ginger Beer van 15cl in de stijl van Royal Club, volwassen maar toegankelijk. Ook de setting op locatie is altijd in de Royal Club stijl, Opvallers ontvangt hier op actiedagen veel complimenten over.

Opvallers creëert de ultieme merkbeleving en zorgt ervoor dat merken tevens versterkt worden. Ze halen alles uit het eerste contactmoment met de consument. Hier komen de meest creatieve concepten tot stand. Ben jij benieuwd naar meer samplingacties? Neem dan een kijkje op de website.

Sampling

Proeven is kopen! Sampling campagnes zijn enorm effectief als je shoppers kennis wilt laten maken met een nieuw product, en leveren direct een stijging op in trial en sales. Opvallers beheerst de complete operatie van een landelijke sampling campagne tot in de puntjes! Van het bedenken tot en met de executie kunnen we de hele operatie voor je verzorgen. Dat we een gigantisch magazijn hebben met gekoelde opslag en een uitgekiend distributieapparaat is voor veel merken een enorme toegevoegde waarde.