
ONTDEK HOE JE VOOR JOUW MERK HET MAXIMALE UIT JE NEARSTORE SHOPPER ACTIVATIE CAMPAGNES HAALT.
Met een nieuwe jaar voor de deur maken marketeers en brand managers zich weer op voor grootse plannen om de (nieuwe) producten van hun merken te gaan boosten op en nabij de winkelvloer. Lees hoe je jouw doelgroep tijdens het shoppen kunt triggeren om je product uit te proberen.
Stopping power
Een effectieve nearstore activatie campagne begint natuurlijk bij een vette setting met stopping power. Indien mogelijk bouw je door op wat er al ligt en ontwikkel je een setting die een doorvertaling is van de huidige above-the-line campagne. Houd er daarnaast rekening dat je setting negen van de tien keer mobiel moet zijn vanwege vergunningseisen, tenzij je op privéterrein staat bij bijvoorbeeld een supermarkt.
Fun factor / spel element
Een prachtige kans voor producten die voor het hele gezin bedoeld zijn. Zeker in de weekenden wanneer kinderen mee boodschappen gaan doen, is een fun factor of een spel element een aanrader voor je nearstore activatie. Dit kan een knutselhoek zijn waar kinderen kleurplaten van jouw merk kunnen inkleuren, maar ook een speciaal voor jouw merk bedacht spel waarbij het mensen prijzen kunnen winnen door (snel) even mee te doen.
Tweede gratis
Simpel en effectief. Wie in de winkel product X aanschaft, krijgt buiten bij de stand of setting een tweede product gratis. Het mooie van dit mechanisme is dat je de betreffende winkelier totaal niet tot last bent. Geen gedoe met kassa instellingen en aanpassingen. De ‘plus één’ voorraad en de registratie ervan vindt plaats bij de stand.
Feestelijke verpakking
Zo tegen de feestdagen is dit absoluut een topper als de producten van jouw merk geschikt zijn om als geschenk te geven. Een mooie, feestelijke verpakking die jij krijgt bij aankoop van product X, maakt het nog aantrekkelijker om te geven. Binnen koop je het product en buiten wordt het cadeautje voor je klaar gemaakt om te geven. Feestelijk inpakken doe je namelijk niet zelf, dat láát je doen door de ‘speciale’ inpak experts.
Binnen = winnen
Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ook met een simpele winactie kun je al hoge ogen scoren bij het winkelpubliek. De drempel om mee te doen is bij geen enkele actie zo laag. Denk bijvoorbeeld aan een ‘kraak de kluis’ actie waarbij je buiten een code of sleutel krijgt. Binnen krijg je na aankoop van minimaal één product eenmaal de kans om de kluis te kraken. Je kunt zo vaak meedoen als je wilt.
Ben jij bezig met je jaarplannen en ben je van plan om nearstore je merk of je doelgroep te gaan activeren? Let’s talk! Opvallers is hét one stop fieldmarketing powerhouse dat rumour around your brand creëert met onderscheidende creatieve concepten, een excellente executie en de beste merkambassadeurs. Op gebied van creatie, productie, logistiek en executie heeft Opvallers alles in huis om merken op de meest uiteenlopende locaties tot leven te brengen.

Meer weten? Bel Luc of laat een berichtje achter.
Luc van de Riet
Luc@opvallers.nl
06-48603880