
Met het nieuwe jaar voor de deur komt ook één van de grootste consumentenbeurzen – de Huishoudbeurs weer dichterbij. De Huishoudbeurs is voor veel merken vaste prik om hun doelgroep te verleiden met grootse aanbiedingen en nieuwe producten. Maar wat bepaalt nu eigenlijk het succes van je stand? Waarom staat er bij de ene stand een rij en kun je bij de andere een kanon afschieten?
1. Stopping power
Wellicht een open deur, maar deelnemen is véél meer dan alleen maar aanwezig zijn. Zien, horen, proeven, ruiken én gebruiken; alles draait om de ultieme productbeleving. Met een simpele marktkraam zullen de dames niet in de rij gaan staan voor je merk. Je aanwezigheid moet in het oog springen. Mensen moeten letterlijk en figuurlijk niet om je stand heen kunnen. Originaliteit en creativiteit spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast moet het wel aansluiten bij je merk.
2. Veel voor weinig
Mensen houden van een goede deal. En de vrouwen op de Huishoudbeurs houden van waanzinnig goede deals. Worden ze blij van. Twee kopen, één betalen? Derde product gratis? Probeerpakketje met de nieuwe smaken? Korting knallen is succes gegarandeerd. Mensen staan letterlijk in de rij om geld uit te geven als de situatie wordt gecreëerd waarbij mensen op dat moment een korting krijgen die ze normaal in hun ‘eigen’ supermarkt niet krijgen.
3. Je mensen zijn je visitekaartje
Je hebt een prachtige stand voor je merk, een prima werkend sales mechanisme bedacht en voldoende opslag voor je voorraad. Maar heb je ook aan (de juiste) mensen gedacht? Het is eeuwig zonde van al je inspanningen als je hier ‘zo maar’ een paar uitzendkrachten op zet. Op een beurs ben je jouw merk aan het boosten. Je bent keiharde sales aan het bedrijven. En dat vraagt om getrainde communicatieve kanjers die je doelgroep uitdagen.
4. Social media
Door een social media element aan je beursstand toe te voegen, ontstijgt je deelname de beursvloer. Mensen gaan dan jouw merk delen op hun Facebook of Instagram account. En dat kan al heel eenvoudig met behulp van een foto booth. Met een paar leuke attributen, en een grappige achtergrond creëer je heel eenvoudig een ludiek fotomomentje waarin je merk verwerkt is. Relevantie is hierbij wel belangrijk. Het moet passen bij je merk.
5. Spelelement
Beursbezoekers zijn een dagje uit en zijn in voor een lolletje. Ze spelen graag een spelletje en al helemaal als ze er iets voor terug krijgen. Hierbij is het belangrijk dat je een lage drempel hanteert. Letterlijk en figuurlijk. Als iemand een podium moet beklimmen om mee te doen zullen ze eerder terugdeinzen dan wanneer ze ‘onder de mensen’ zijn. Daarnaast moet het makkelijk zijn om mee te doen. Als een klein kind het kan en leuk vindt, dan is dat volwassenen vaak ook het geval.
6. Winelement (bonus)
Cadeautje! Of het nu een boodschappenpakket is, of een reis, of een auto, mensen houden ervan om dingen te kunnen winnen. Het mooie hiervan is dat ze er ook iets voor over hebben. Hun e-mailadres bijvoorbeeld. Mensen stoppen maar wat graag hun NAW-gegevens of hun e-mailadres in een brievenbusje als ze daar een prijs mee kunnen winnen. En dat is voor jou weer handig omdat je ze je database vergroot.
Ook succesvol zijn op de Huishoudbeurs?
Wellicht heb je voor jouw merk reeds standruimte gereserveerd? Waarschijnlijk ben je dan inmiddels druk bezig met de voorbereidingen, want de Huishoudbeurs komt met rasse schreden dichterbij. Opvallers helpt je graag bij je voorbereidingen.
Dus of je nu promotors of hostesses nodig hebt, of stiekem toch nog een creatief concept of een uitdagend stand design, we gaan graag met je rond de tafel zitten om te kijken hoe we je deelname aan de Huishoudbeurs tot een succes kunnen maken.
Meer weten? Bel Luc of laat een berichtje achter.
Luc van de Riet
Luc@opvallers.nl
06-48603880