Wat
ons
opvalt…

Een guerrilla
campagne
werkt het
beste
voor het
promoten
van koffie.

Senseo

Douwe Egberts heeft Opvallers uitgedaagd om zoveel mogelijk consumenten de kwaliteit van Senseo te laten proeven door ze kennis te laten maken met Senseo Gold Intense. Opvallers heeft daarom twee promotie acties gerealiseerd, waarbij ze consumenten éxtra hebben laten genieten van hun dagje uit met een kopje koffie van Senseo. Wil jij weten hoe ze dit hebben aangepakt? Pak er een lekker bakkie koffie bij en lees gauw verder!

Het doel van de promotie acties was om naast de reeds bestaande Senseo gebruikers het merk te verjongen en tevens de doelgroep tussen de 16 en 24 jaar te bereiken en overtuigen van de intense én rijke smaak van Senseo Gold Intense. Er zijn in totaal 18 promotie acties gehouden. De promotors van Opvallers stonden 5x in de stad, 1x op het strand én ze hebben 12x een guerrilla-actie gehouden. Tijdens de guerrilla-acties heeft een enthousiast team van vijf promotors heerlijke ijskoffies van Senseo aan consumenten uitgedeeld. Ze zijn met een fiets op verschillende locaties in Nederland neergestreken, met succes! Er zijn namelijk zo’n 10.000 ijskoffies van Senseo aan consumenten geschonken.

Wat ons opvalt…

  • 72% van de doelgroep is bekend met Senseo Gold Intense
  • Er zijn tijdens de promotie acties bijna 57.000 samples uitgedeeld
  • Op vrijdagen was het uitgedeelde aantal samples het hoogst

Naast de guerrilla-acties met de fiets heeft Opvallers ook andere gave promotie acties gehouden.  Ze hebben een speciale Senseo koffiebar geproduceerd, waarmee ze in verschillende steden koffie hebben uitgedeeld én bezoekers hebben geïnformeerd over Senseo Gold Intense. Daarnaast hebben consumenten een koffiesample ontvangen om thuis dat extra genietmomentje nogmaals te beleven. Met de boodschap ‘Nog eentje dan?’ wisten de promotors bijna 57.000 samples uit te delen!

Opvallers heeft ervoor gezorgd dat er een enthousiast, ervaren en goed geïnformeerd team van promotors klaar stond tijdens de promotie acties. Want naast het regelen van de locaties en mooie promotiematerialen, zorgt Opvallers ook altijd voor de allerbeste mensen! De promotors zetten zelf de koffie en serveerden koffie en ice coffee. Daarnaast wisten ze hoe ze de setting op en af moesten bouwen én wisten ze de consumenten alles te vertellen over Senseo Gold Intense.

Ben jij benieuwd geworden naar meer gave promotie acties die Opvallers heeft gerealiseerd? Of kunnen wij iets voor jou betekenen? Neem dan een kijkje op de Field Marketing pagina.

Guerrilla marketing

Met de inzet van guerrilla marketing gaan we nét even wat verder dan de doorsnee conventionele marketing campagne. Door op ludieke, creatieve wijze je merk, product of dienst onder de aandacht te brengen creëren we maximale impact bij je doelgroep, en realiseren we een sterk staaltje free publicity. Bij een guerrilla campagne speelt improvisatie een belangrijke rol, want je weet vooraf nooit precies hoe het zal gaan lopen. Opvallers verzorgt bij een guerrilla actie ook de PR voor een zo groot mogelijk bereik.